24 Mayıs 2010 Pazartesi

Bazen net bazen saklı


Bazı anlar ne kıymetlidir değil mi, hiç geçmesin istersiniz..hafızanızda öyle yer eder ki..o andan kalan herhangi bir müzik..herhangi bir fotoğraf..hatta kağıt parçası bile o anı tarihe kaydeder...



Bu sabah bir arkadaşım, bana hediye gibi gelen Eleni Karaindrou'nun bu güzel ve içten parçasını göndermiş..O kadar güzel ki saklı kalmasını istemedim..Duymak isteyenler olur belki...

Ayrıca Özdemir Asaf'ın çok sevdiğim Yumuşaklıklar Değil adlı kitabından en beğendiklerim arasında olan bu şiir, o da paylaşılmayı hak ediyor diye düşündüm..

DÜŞÜNMEK

Önce deniz, baktım denizdi bana önce.
Baktım sonra bana herşey denizdi.
Büyüdüm bütün uzayları kapladım.
Ben kaldım, yıllar, denizler geçti.

Üçe böldüm, beşe böldüm anladım.
-Onu bu gözler içti,-
Bilindi bütün anlaşılmazlar.
Bir gerçek bugün o yalanlarım.

Artık bana o denizleri sormazlar.
Bundan böyle ben kendimi sorumlarım.
Yanıldım desem hoşlamazlar.
Ya yokum, ya da varım.

Şimdi ancak ayakta, olgulanmışım.
Bir düzey deniz görüyorum, bir yatay deniz,
Bir dikey deniz görüyorum, uyanmışım:
Ben birçok insan, karşımda bir tek deniz.

Şair: Özdemir Asaf, Kitap: yumuşaklıklar değil, sy: 27

2 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

ben de güzel bir şey gördüm mü palaşmazssam onun güzelliğinin tadını çıkaramam... Ne güzel yapmışsın sende şiir çok güzel şimdi şarkıyı dinlemeliyim.

Sevgilerimle

Unknown dedi ki...

ne güzel çok sevindim beğenmenize, müziğin de o şiiri tamamlayacığını düşünerek ekledim..keyifle dinleyin:)


Lütfen bu sitedeki görselleri ve yazıları izinsiz kullanmayınız..